یا اباصالح ادرکنی

تقدیم به قلب نازنین حضرت ولی عصر مهدی صاحب زمان ارواحنا فداه.... آیا برای ظهور آماده ایم؟

یا اباصالح ادرکنی

تقدیم به قلب نازنین حضرت ولی عصر مهدی صاحب زمان ارواحنا فداه.... آیا برای ظهور آماده ایم؟

عوامل ظهور حضرت صاحب الزمان (عج الله)

بـســم رّبــــــــــ المـهــدی

عوامل ظهور به چیزهایی گفته می شود که زمینۀ ظهور امام زمان (عج) را فراهم می کند و از علل ظهور آن حضرت محسوب می گردند.


دربارۀ آن باید گفت: هر چند عامل اصلی ظهور امام زمان (عج) "ارادۀ الهی" است، ولی آنچه که انسان ها به عنوان زمینه سازی ظهور، می توانند انجام دهند، ازبین بردن زمینه هایی است که موجب غیبت آن حضرت شده و ایجاد آمادگی در خود است. این آمادگی نیز با انجام وظایف و تکالیفی که بر عهدۀ آنهاست به ویژه تکالیف زمان غیبت مثل: انتظار فرج، دعا، صبر، خودسازی، رشد فکری، اجتماعی به دست می آید.


البته این آمادگی باید متناسب با پذیرش حکومت جهانی باشد؛ یعنی عمومیت داشته و گسترده باشد و افکار عمومی برای تأیید و پشتیبانی ایشان مهیا باشند.


از طرفی بی وفایی مردم و گناهان آنان زمینه ساز غیبت حضرت حجت شده است و تنها چیزی که ما را محبوس از دیدار ان حضرت و حرمان وصال  کرده اعمال نا خوشایند و ناپسندیست که از ما سر میزند .از طرفی وحدت و همدلی بین شیعیان در وفای بعهد می تواند عاملی برای تعجیل در ظهور و خوشنودی انحضرت گردد  همچنین صبر بر فراق و استقامت در اعتقادات و عمل و طی کردن خط و مکتب آن حضرت هم میتواند موجب خوشنودی امام زمان (عج) گردد.


اللهم عجل لولیک الفرج به حق مولاتنا زینب کبری سلام الله علیها



نظرات 1 + ارسال نظر

سلام بزرگوار،
با اجازه تون من وبلاگ شما رو لینک کردم.
منتظر طرح های جمعی مفیدتان هستم، ان شاء الله.
****************************************
چطور است برای حُسن آغاز طرح های مهدوی، از یک چلّه نشینی دعای "الهی عظم البلاء" شروع کنیم که آغاز آن از روز سه شنبه شهادت امام صادق(ع) باشد؟

سلام بزرگوار مهدوی و سپاس از اعلام آمادگی و لطفتان.
نظرات و طرح شما بسیار عالی و مهم و چشم. ان شاالله از اندیشه ی والای شما بهره مند خواهیم شد.در پناه مولا صاحب الزمان. ان شاالله

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.