یا اباصالح ادرکنی

تقدیم به قلب نازنین حضرت ولی عصر مهدی صاحب زمان ارواحنا فداه.... آیا برای ظهور آماده ایم؟

یا اباصالح ادرکنی

تقدیم به قلب نازنین حضرت ولی عصر مهدی صاحب زمان ارواحنا فداه.... آیا برای ظهور آماده ایم؟

امام زمان علیه السلام و زیارت عاشورا ----بزرگواران مهدوی این متن را حتما بخوانید


بزرگواران مهدوی این متن را حتما بخوانید


امام زمان علیه السلام و زیارت عاشورا


امام زمان

زیارت عاشورا که از سوی حضرت امام محمد باقر (علیه السلام) به شیعیان و شیفتگان تعلیم داده شده است، مضامین والایی دارد. در یکی از قسمت های زیارت این چنین آمده است: « أن یرزقنی طلب ثارک مع امام منصور من اهل بیت محمد (صلی الله علیه و آله و سلم)؛ همانا از خداوند می خواهم خونخواهی تو را در کنار امام یاری شده از خاندان محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) روزیم گرداند.»




زائر دراین جا، مشارکت در خونخواهی امام حسین (علیه السلام) به وسیله ی امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را طلب می کند، چرا که مقصود از امام منصور، دوازدهمین پیشوای شیعیان، حضرت مهدی (علیه السلام) می باشد و علت این که ایشان را منصور نامیده اند این است که ایشان در طلب خون جدشان یاری می شوند.


حضرت امام محمد باقر (علیه السلام) در شرح آیه ی شریفه ی « و من قتل مظلوما» فرمودند: سمی المهدی المنصور کما سمی احمد محمدا و کما سمی عیسی المسیح؛ مهدی (علیه السلام) منصور نامیده شده همان طور که احمد به «محمد» و عیسی به «مسیح» نامیده شدند. (بحارالانوار، ج51، ص 27).


یکی دیگر از فقرات زیارت عاشورای حضرت امام حسین (علیه السلام) این جمله مبارکه است:

«وَ اَسئَلهُ اَن یبَلِّغَنِی المَقامَ المَحمُودَ لَکُم عِندَالله وَ اَن یرزُقَنِی طَلَبَ ثارِکُم مَعَ اِمامٍ هُدَی ظاهِرٍ ناطِقٍ بِالحَقّ مِنکُم»

من از خداوند درخواست می کنم که مرا به مقام شایسته و ستوده ای که برای شما در نزد پروردگار است برساند و مرا نصیب کند که در رکاب امام هدایت از خاندان شما که ظهور کرده و به حق نطق می کند- حضرت مهدی موعود (ع)- خونخواهی شما نموده و انتقام خون بنا حق ریخته شما را بگیرم.


آری در زیارت مخصوص امام حسین (علیه السلام) در روز عاشورا  نیز هر فصل دیگری که این زیارت شریف خوانده شود و در ضمن توسل به حضرت سیدالشهدا (علیه السلام) شخص زائر و متوسل با دنیایی از درد، غم، سوز و گداز از خدای قاضی الحاجات درخواست می کند که او را موافق بدارد تا در معیت و همراهی امام زمان ارواحنا فداه و در رکاب پرافتخار آن پیشوای جهانی بیاید و انتقام خون پاک امام حسین (علیه السلام) را از جنایتکاران بنی امیه بگیرد.


سپس دست خود را بر زانوی من زد و فرمود : « چرا نافله نمی خوانید ؟ نافله ، نافله ، نافله ». سه مرتبه این را تکرار فرمود. باز فرمود: « چرا عاشورا نمی خوانید؟ عاشورا ، عاشورا ، عاشورا ». و سه مرتبه تکرار فرمود. بعد فرمود: « چرا جامعه نمی خوانید ؟ جامعه ، جامعه ، جامعه»

شگفت انگیز است که هم خود و هم زیارت عاشورا یادآور ارتباط بسیار قوی و نیرومند این دو حجّت بزرگ الهی اند. برنامه عاشورا و زیارت عاشورا دلدادگان امام حسین (علیه السلام) را به امام زمان متّصل ساخته و پیوند می دهند و انسان ها را از مسیر عاشورا و زیارت جانسور امام حسین (علیه السلام) و در عین سوگ و عزا و توسل به آن حضرت به سوی امام عصر متوجه می سازند.


باید گفت زیارت عاشورا از جمله عبادات و زیاراتی است که مورد توجه حضرت بقیة الله – ارواحنا فداه – است


نظرات 1 + ارسال نظر

سلام بر شما فرمانده رشید اسلام

ان شاءالله لیاقت داشته باشیم که شمارا جزء طلایه داران سپاه امام مهدی عج ببینیم


در کتاب ملاقات علمای بزرگ با امام زمان عج آمده است که اگر اشتباه نکنم آیت الله حاج سیدمحمدتقی بافقی مدتی متوالی در مسجد مقدس جمکران به وجود مبارک حضرت صاحب الامر عج ارواح العالمین لتراب مقدمه الفداه متوسل میشد و حاجت خود را می خواست,بعد از مدتی با گلایه خطاب به حضرت ولی عصر عج گفت ای آقای من آیا جایز است با وجود شما که امام زمان هستید به حضرت اباالفضل ع متوسل شوم,در این هنگام حضرت حجت عج را در عالم مکاشفه رؤیت کرده و آن قطب عالم امکان به این عالم بزرگ می فرماید نه تنها توسل به حضرت اباالفضل ع با وجود حضور من اشکال ندارد بلکه آداب عرض ادب و طلب حاجت از محضر حضرت عباس ع را نیز به تو می آموزم

این هم نمونه دیگر از عرض ارادت امام زمان عج به عموی عظیم الشأنشان حضرت باب الحوایج قمر بنی هاشم عباس بن علی ع


السلام علیک یا ابا عبدالله و علی الارواح التی حلت بفنایک

یا حضرت ابوالفضل العباس (ع) الهم عجل لولیک الفرج برادر ارزشمند و استاد گرانقدر و جوان با ایمان و تلاشگر در عرصه نشر فرهنگ دین و ایثار و

شهادت سپاس از دیدگاه و درج مطلب بسیار ارزش و مفیدتان .به فیض و بهره مند میشویم از ارسال و درج اندیشه نابتان سپاسگزارم و در پناه حق بک یا الله و التماس دعای فرج

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.